C O P E N H A G E N

8 kesäkuuta lähti juna kohti Helsinkiä. Kerrankin kun Pietarsaaressa oli lämmin oli aika lähteä kohti sateista ja myrskyistä Helsinkiä. Pyörin siellä sitten ekaa kertaa ihan omin päin matkalaukkujeni kanssa. Vähän jännitti ihan sen takia että mun puhelin päätti hajota hitaasti mutta varmasti juuri kun olin päässyt kotoota pois, piti jotenkin saada Veera kiinni koska sen kaverin luo meidän piti päästä yötä, onneksi oltiin sovittu tapaamispaikka ja aika, että tapasin sen sitten kahdeksan maissa rautatieasemalla ja mentiin siitä Kannelmäkeen yöksi. Herätys oli sitten jo 4 maissa aamulla, jotta ehdittäisin lentokenttäbussiin. Mä nukuin parisen tuntia ja Veera ei yhtään, joten voitte kuvitella minkälaiset olot oli lentoo odotellessa. Lento lähti 9 kesäkuuta klo 7:00 ja perillä Kööpenhaminassa oltiin 7:30 perillä, Tanskan aikaa.

8 juni for tåget iväg mot Helsingfors. När det för en gångs skull var soligt och varmt i Jakobstad, fick man åka iväg till regniga och stormiga Helsingfors. Första gången gick jag runt med mitt bagage på egen hand. Det var lite nervöst eftersom min telefon bestämde sig för att gå sönder precis när jag lämnat trygga Österbotten, var tvungen att få kontakt på Veera, för att vi skulle sova hos hennes kompis, som tur hade vi bestämt en tid och plats att träffas på innan telefonen dog helt och hållet. Väckningen var klockan 4 på morgonen, så att vi skulle hinna till flygplatsbussen. Jag sov några timmar och Veera kunde inte sova alls, så ni kan ju tänka er hur vi mådde medan vi väntade på flyget. Flyget åkte iväg den 9 juni klockan 7:00, och var framme i Köpenhamn 7:30, dansk tid.

Kun päästiin Kööpenhaminan keskustaan etsittiin meidän hostelli, Globalhagen, joka oli sellainen söpö pikkunen paikka. Sitten sieltä aamupalalle, ostettiin torilta marjoja ja hedelmiä, sitten mentiin puistoon ottamaan aurinkoa, joten rento ensimmäinen päivä. Seuraavat kaksi päivää tehtiin kaikkea "turistista" ja käytiin kuvaamassa ympäri Kööpenhaminaa... Nyhavn, Botanisk Have, Christiania yms.

När vi kom in till Köpenhamns centrum, sökte vi reda på vårt hostel, Globalhagen, som var ett sött litet ställe. Därifrån var det dags för morgonmål, så vi köpte bär och frukter från en marknad och så for vi till en park nära till för att sola lite, så vi hade en chill första dag. Nästa två dagar gick ut på att "turista" och vi fotograferade runt Köpenhamn... Nyhavn, Botanisk Have, Christiania osv.

11 kesäkuuta meillä lähti sitten bussi kohti Viborgia, oli kiva nähdä Tanskaa bussista katsoen myös, kun ympäristö siellä on kuitenkin aika erilaista kun Suomessa. Matka kesti muistaakseni 6-7 tuntia ja oltiin perillä hotellilla vasta 21 aikoihin illalla, ja yllättävää, satoi kaatamalla. Kaikkia väsytti ja mentiin aika suoraan siitä nukkumaan.

Kirjoittelen vielä reissusta parin päivän sisällä! On vielä paljon kuvia käymättä läpi.

11 juni åkte vår buss mot Viborg, det var kul att se Danmark från bussen, eftersom omgivningen ändå är ganska olik frrån Finland. Resan tog ungefär 6-7 timmar ifall jag inte minns helt fel, och vi var framme vid hotellet i Viborg vid 21 tiden, och överraskande som det var, ösregnade det. Alla var väldigt trötta och for ganska så direkt och sova.

Kommer skriva mer om resan inom några dagar! Har ännu mycket bilder att gå igenom,